Tachometr laserowy DT-2234C+ modelarski obrotomierz cyfrowy
Prosty w obsłudze laserowy obrotomierz do pomiaru wszelkich obracających się elementów (śmigieł, łopatek, turbin EDF, silników itp)
Cechy produktu:
- Tachometr zapewnia optyczny (bezdotykowy) pomiar i rejestrację prędkości obrotowej.
- Bardzo prosty w obsłudze - tylko przycisk odczyt i pamieć
- Automatyczny zapis ostatniego pomiaru
Może być z powodzeniem stosowany przy wszelkich pomiarach:
- W modelarstwie: silnik, śmigie, łopatek turbin
- W motoryzacji: skrzyni biegów, silników, napędów
- Oraz innych: wentylatorów, kompresorów, wirówek i wirników, kół pasowych, itp.
Dane techniczne:
- Typ: DT-2234C+
- Zakres pomiarowy 2,5 do 99999 obr / min
- Rozdzielczość pomiarowa : 0.1RPM (od 2,5 do 999,9 obr / min)
- Dokładność pomiaru: +/-( 0,05% +1 cyfra)
- Odległość pomiaru: od 50 do 500mm
- Zasilanie: bateria 9V (nie dołączona do zestawu)
- Wymiary: 130x70x29mm
- Waga: 160g
W zestawie:
- Tachometr
- etui-pokrowiec
- 3 szt. 20cm pasków odblaskowych
Opis działania:
Tachometr wykorzystuje sensor optyczny do pomiaru różnic kolorów pomiędzy światłem dziennym, a światłem odbijanym np przez kręcące się śmigło. (lub przez naklejenie paska odblaskowego)
W razie nieprecyzyjnego pomiaru (gdy wynik nie jest ujednolicony), należy powtórzyć pomiar pod innym kątem.
Wynik wyrażony w obrotach na minutę [obr/min] wyświetlany jest na dużym, czytelnym wyświetlaczu LCD.
Jak mierzyć:
Zainstaluj w urządzeniu baterię 9V, pamiętając o prawidłowej polaryzacji.
W razie potrzeby na obiekt mierzony naklejamy kawałek (odciety) paska odblaskowego. (tachometr wtedy mierzy wielokrotność odbić - co daje ilość obrotów)
Do wykonania pomiaru należy skierować włączony obrotomierz na obracany element (w razie potrzeby na miejsce z naklejonym paskiem)
Jeżeli mierzymy śmigła bez paska naklejonego to wynik pomiaru należy podzielić przez liczbe łopatek.
Naklejamy pasek odblaskowy gdy nie działa pomiar bez niego (np przy słabym oświetleniu lub na okrągłych korpusach)
Pomiarów obrotów śmigieł należy dokonywać z odległości ok. 15 - 30 cm od kręcącego się śmigła.
Uwaga ! Każdorazowo przy dokonywaniu pomiarów należy pamiętać o zachowaniu bezpiecznej odległości od kręcącego się śmigła. Kontakt grozi poważnymi uszkodzeniami ciała