Znakomity helikopter z tarczą CCPM flybarless i systemem żyroskopowym flybarless, głowica wirnika z trójosiowym systemem żyroskopowym 3G zamiast zwykłego mechanicznego stabilizatora i żyroskopu stabilizującego helikopter wokół osi pionowej, mocny silnik bezszczotkowy bezprzekładniowy z napędęm bezpośrednim wirników AC i elektroniczny regulator prędkości z funkcją governora, inteligentna jednostka sterująca umożliwiająca pracę w trybie stabilizacji przechyłu odpowiednim dla początkujących pilotw śmigłowców jak również w trybie 3D dla zaawansowanych do akrobacji - to wszystko znajdziesz w minihelikopterze M2 EVO o średnicy wirnika 434 mm!
Przyjrzyjmy się bliżej tej nowej perełce z biur projektowych OMP Hobby. Podstawą konstrukcji kadłuba jest duralowe łoże silnika i obudowa wału głównego z przymocowanymi karbonowymi ścianami bocznymi i poprzeczkami, podwozie płozowe oraz profilowana belka tylna z duraluminium z karbonowym stabilizatorem pionowym. Rama zawiera silnik elektryczny Sunnysky® R40S-3 AC outrunner, która bezpośrednio napędza wirnik nośny, bez przekładni (Direct Drive). Podobnie wirnik wyważający jest bezpośrednio napędzany przez miniaturowy silnik prądu przemiennego Sunnysky® R13-3. Dzięki temu cały mechanizm jest maksymalnie uproszczony, znikają problemy ze zużywającymi się kołami zębatymi przekładni, iskrzącymi silnikami szczotkowymi czy innymi elementami przeniesienia napędu jak koła zębate przekładni silnika gównego, paski czy wały napędowe tylnego wirnika
Solidny wał główny 4 mm jest osadzony w łożyskach kulkowych. Głowica wykonana jest z duraluminium, jak i uchwyty łopat. Dzięki systemowi flybarless 3G i elektronicznemu CCPM głowica wirnika jest bardzo prosta. Łopaty śmigła ogonowego to piękna miniatura śmigieł ogonowych „dużych” helikopterów RC - ze wszystkimi łożyskami kulkowym!
Elektronika helikoptera składa się ze zintegrowanej jednostki sterującej flybarless 3G, elektronicznego regulatora prędkości z funkcją governora oraz trzech cyfrowych serw 10g (1,65 kg.cm, 0,08 s/60°) sterujących CCPM (120° ). Do sterowania helikopterem potrzebny będzie przynajmniej sześciokanałowy zestaw RC z miniaturowym odbiornikiem z portem S.BUS (lub też DSM/DSMX) nie zawarty w zestawie. Do zwykłego latania (nie 3d) nawet nie trzeba nadajnika komputerowego (wszystkie niezbędne miksy zapewnia centrala systemu flybarless), wystarczy 4 kanały „na drążkach” i piąty kanał z dwu pozycyjnym przełącznikiem do przełączania trybów jednostki sterującej.
Latanie 3D wymaga nadajnika komputerowego z regulowanymi 2-3 trybami lotu z co najmniej pięciopunktowymi krzywymi do zawisu, latania, akrobacji oraz innym trybem do autorotacji.
Łatwo demontowalna sportowa kabina wykonana jest z bardzo lekkigo tworzywa - do wyboru są trzy kolorystyki gwarantujące dobrą widoczność i "czytelność" pozycji helikoptera w powietrzu. Helikopter zasilany jest trzy ogniwowym akumulatorem LiPo 11,1 V 750 mAh o wydajności 60C (ze złączem XT30) umieszczonym na spodzie kadłuba. Zapewni Ci do 10 minut prostego latania lub do 4 minut agresywnych akrobacji 3D.
Helikopter jest dostarczany całkowicie zmontowany z wstępnie ustawioną jednostką sterującą, wystarczy więc rozpakować helikopter, podłączyć odbiornik kompatybilny z S.BUS, naładować akumulator napędowy, skonfigurować nadajnik zgodnie ze szczegółową instrukcją ze zdjęciami poglądowymi, sprawdzić wszystkie funkcje helikoptera - i możesz wystartować!
M2 EVO to pełnoprawny śmigłowiec 3D z tarczą kolektywną – i jako taki zakłada i wymaga odpowiedniego doświadczenia pilotażowego. To nie jest "dron" gdzie tylko dodajesz gaz, on startuje i wisi "jak gwóźdź" bez żadnej ingerencji pilota. M2 EVO spodoba się pilotom średniozaawansowanym i zaawansowanym, którzy mają już doświadczenie w lataniu śmigłowcami 3d („sześciokanałowymi”). Jednak przy odpowiedniej dozie wytrwałości, pokory, uprzednim rzetelnym szkoleniu na komputerowym symulatorze RC, pod okiem doświadczonego pilota i w trybie ustabilizowanym, nawet początkujący pilot może zacząć latać z M2 EVO.
Zestaw helikoptera BNF zawiera: w 100% zmontowany i gotowy do lotu model M2 EVO, akumulator napędowy 11,1 V 750 mAh 60C LiPo, zapasowy wał główny i wał wirnika głównego, zapasowe dźwignie serwomechanizmu i mały zestaw śrub, przyrząd do ustawiania głowicy, walizkę wykonana z pianki EPP z odchylaną pokrywą do bezpiecznego transportu i przechowywania modelu, instrukcja obsługi modelu i ustawienia jednostki sterującej.
Więcej informacji, danych technicznych, zdjęć znajdziesz na stronie producenta.
Dane techniczne:
- Średnica wirnika nośnego [mm]: 434
- Średnica wirnika wyważającego [mm]: 88
- Długość korpusu [mm]: 422
- Szerokość [mm]: 72
- Wysokość [mm]: 140
- Waga [g]: 345
- Funkcje kontrolowane M,Kl,Ko,Kp,Vr,Żyroskop
Wymagane do startu:
- min. aparatura 5ch, zalecana komputerowa z wyświetlaczem 6ch+ FUTABA / SPEKTRUM / JUMPER / RADIOMASTER
- ładowarka li-po
UWAGA! Postępuj zgodnie z załączoną instrukcją. Zachowaj bezpieczną odległość od śmigłowca, uważaj na wirujące łopaty wirników ! To nie jest zabawka ! Produkt przeznaczony dla osób powyżej 18 lat.