Zawartość zestawu
Gotowe elementy modelu P-39 Airacobra z zainstalowanymi komponentami: 7x serwo 9g, trójfazowy silnik BL15 850KV, regulator 40A, elektryczne chowane podwozie z kołami i goleniami, 3-łopatowe śmigło z kołpakiem.
Charakterystyka
Model RC amerykańskiego myśliwca z drugiej wojny światowej P-39 Airacobra o rozpiętości 1,2m w kamuflażu “Wahl Eye II”, którego pilotował Lt. Eugene Wahl. Model wykonany jest z EPO z gotowym ubarwieniem, zainstalowaną elektroniką oraz napędem, chowanym podwoziem.
Informacje o wzorcu
Bell P-39 Airacobra był amerykańskim myśliwcem WW2, służył w lotnictwie USA i Wielkiej Brytanii, a duża część wyprodukowanych maszyn była w ramach pomocy odesłana do Związku Radzieckiego. P-39 Airacobra był najmniej popularnym myśliwcem wśród amerykańskich pilotów z czasów drugiej wojny światowej. Powodem była nietradycyjna koncepcja, gdzie silnik był umieszczony za kabiną pilota w pobliżu środka ciężkości, przy czym małe momenty polepszały zwrotność samolotu. Śmigło było napędzane z silnika wałem łączącym, który przechodził pod pilotem. Przednia część była wykorzystana do umieszczenia potężnego uzbrojenia. Dalszym niezwykłym elementem było zastosowanie podwozia z przednią golenią. Wersja P-39Q była przeznaczona do ZSRR. Pierwsze samoloty w marcu 1943 zostały wyposażone w jednostki napędowe V-1710-85. Uzbrojenie tworzyło działo kalibru 37mm w dziobie i w sumie cztery karabiny kalibru 12,7mm, które znajdowały się po dwa na dziobie i po jednym na skrzydło. Latali na nim sowieccy asowie jak Pokryskin, Bobrov, Glinka i in. Z całkowitej sumy 9 558 maszyn Związek Radziecki odebrał ich 4 578.
Model E-flite® P-39 Airacobra 1,2m jest półmakietą z wysokim poziomem detali, wraz z rysami paneli, makietami tłumików, zdejmowane zbiorniki, trójłopatowe śmigło i dalsze. Ma zainstalowane trójkołowe elektryczne chowane podwozie ze sterowaną przednią golenią, amortyzowanymi goleniami i makietowymi kołami z osłonami. Dla zwiększenia realizmu lotu i polepszenia własności lotnych podczas startu i lądowania, model posiada funkcjonalne klapy.
Napęd modelu zaspokaja trójfazowy silnik BL15 850Kv oraz trójfazowy regulator 40A kompatybilny z LiPol 3-4S. Lekka, ale i wytrzymała konstrukcja z EPO jest wykonana w formach, model ma przez to dokładne kształty z wieloma szczegółami. Zainstalowane są również 9g serwa SA330. Skrzydło jest jednoczęściowe i przykręca się śrubami do kadłuba, konektory z innowacyjnym systemem hands-free podłączenia skracają czas potrzebny do złożenia. Ze względu na to, że skrzydło można demontować, model ma kompaktową wielkość i wejdzie do bagażnika auta nawet bez potrzeby demontażu.
Elektryczne chowane podwozie
Duża zaletą jest zastosowanie elektrycznego 3-punktowego chowanego podwozia, które ma sterowaną przednią goleń. Podczas lotu model wygląda bardzo realistycznie a dzięki czystym liniom ma również lepsze osiągi. W czasie kołowania można sterować kierunkiem a przy starcie i lądowaniu zadziwi Cię prostota sterowania. Na trawie model nie będzie się przewracać na śmigle a funkcjonowanie będzie dzięki temu bardziej bezpieczne niż z podwoziem ogonowym.
Kabina z pilotem
Do ważnych elementów autentyczności modelu jest nie tylko wysokiej jakości wykonanie powierzchni i ubarwienia, ale również kabina z pilotem. W kabinie znajduje się tablica przyrządów oraz pomalowana figurka pilota.
Funkcjonalne klapy
Model Airacobra ma zainstalowane klapy, które wydajnie obniżają prędkość lotu podczas startu i lądowania. Również można wykonywać efektowne niskie przeloty na minimalnej prędkości.
Kompatybilny napęd 3S-4S
Jednostka napędowa jest kompletnie fabrycznie zainstalowana i wyposażona jest mocnym silnikiem trójfazowym, solidnym regulatorem oraz trójłopatowym śmigłem. Do zasilania można zastosować akumulator LiPol 3S 2200–3000mAh - do latania realistycznego lub można zainstalować akumulator LiPol 4S dla większych prędkości i wydajności pionowej i to bez potrzeby jakichkolwiek modyfikacji.
Łatwy i szybki montaż
Jeśli model ma być transportowany ze zdemontowanym skrzydłem, pracę przy złożeniu ułatwi system hands-free podłączania konektorów serw. Przy montażu skrzydła skrzydło się tylko nasuwa na kadłub i mocuje śrubami. Konektory serw same zaskoczą do odpowiednich pozycji bez potrzeby oddzielnego i pracochłonnego podłączania konektorów serw.
Własności modelu RC samolotu E-flite P-39 Airacobra
- Koncepcja podwozia z przednią golenią ułatwia lądowanie kołowanie na trawiastych powierzchniach - model nie przekapotuje na śmigło.
- Szczegółowa replika wyjątkowego myśliwca z Drugiej wojny światowej.
- Wydajny trójfazowy silnik kompatybilny z LiPol 3S - 4S
- Funkcjonalne klapy oraz elektryczne chowane podwozie.
- 6-kanałowe sterowanie z 7 zainstalowanymi serwami Spektrum.
- Szereg detali, rysów paneli, tłumików, zdejmowane zbiorniki i in.
- Kamuflaż „Wahl Eye II“ z którym latał Lt. Eugene Wahl.
- Duża pokrywa kadłuba mocowana magnesami dla wygodnego dostępu.
- Jednoczęściowe skrzydło z systemem hands-free podłączania serw.
- Lekka, ale mocna konstrukcja EPO
- Szybki i łatwy finalny montaż.
Polecamy zakup
Do uruchomienia należy uzupełnić 6+ kanałową aparaturę RC, akumulator napędowy LiPol z trzema lub czterema ogniwami 2200 – 3000mAh z konektorem EC3 lub IC3 oraz odpowiednia ładowarkę.
Zalecane akumulatory
- Do normalnego latania LiPol 11.1 V 2200 mAh
- Do akrobacji (większa moc silnika) LiPol 14.8 V 2200 mAh