Jeżeli lataleś już modelem Precision Aerobatics Katana MD to koniecznie musisz wypróbować Katane 52 która jest rozwinięciem tego modelu w rozpiętości 1,32m łączący w sobie wszystkie dotychczasowe osiągnięcia PA w konstruowaniu modeli akrobacyjnych 3D!
Mimo sporych rozmiarów model można w bardzo łatwy sposób pilotować jak typowy modela rekreacyjno-sportowy. Po zmianie wychyleń sterów na większe i korekcie środka ciężkości można zupełnie zmienić charakterystykę lotu na ekstremalnie 3D.
Model wykonany jest z najwyższej jakości materiałów, wycinanych techniką CNC i skonstruowany podobnie jak wcześniejsze modele PA w technologii FiberFusion™. Wszystko to składa się na rewelacyjnie niską wagę i dużą sztywność konstrukcji. Rewelacyjnie niska waga i świetny stosunek mocy napędu do wagi gwarantują perfekcyjną precyzję sterowania, szybkie reakcje na stery, Lądowanie typu "harrier" jest banalnie proste nawet przy lekkim wietrze. Nie trzeba dużego lotniska by latać tym modelem. Wystarczy odrobina wolnego miejsca do perfekcyjnego przyziemienia.
Tak jak i pozostałe modele Precision Aerobatics skrzydła Katany 52 są demontowane dzięki czemu model jest mniejszy i wygodniejszy do transportu. Kabinka ze sztywnym oszkleniem mocowana jest do kadłuba za pomocą magnesów.
W celu osiągnięcia maksimum własności aerodynamicznych, konstrukcja lotek i ich zamocowanie w skrzydłach jest wyjątkowe - szczelina zawiasów lotek jest całkowicie uszczelniona. Ze względu na dość skomplikowany sposób wykonania, lotki są wpasowane w specjalne wgłębienia na spływie skrzydła i wklejone już w fabryce, dzięki temu uzyskano perfekcyjny opływ profilu skrzydła oraz maksymalną efektywność powierzchni sterowych.
Jeżeli chcesz ćwiczyć sekwencje akrobacji IMAC nie ma lepszego modelu - właśności lotne Katany 52 są bardzo zbliżone do modeli gigantów. Jeżeli chcesz trenować akrobacje 3D wystarczy tylko przesunąć nieznacznie pakiet zasilający do tyłu i tym samym wyjść minimalnie poza zalecany punkt środka ciężkości i gotowe.
PA FiberFusion™ - to niespotykany dotychczas, specyficzny sposób połączenia kompozytów węglowych, balsy i sklejki, polegający na maksymalnym wzmocnieniu kompozytem węglowym praktycznie wszystkich użytych w budowie materiałów dzięki czemu w efekcie uzyskano lżejszą, wytrzymalszą i bardziej sztywną konstrukcję samolotu, latającą jak żaden inny.
WIDOCZNE NA ZDJĘCIACH GENERATORY VORTEX NIE ZNAJDUJĄ SIĘ W ZESTAWIE Z MODELEM A STANOWIĄ ELEMENT KTÓRY TRZEBA DOKUPIĆ OSOBNO.
Lista elementów węglowych użytych w modelu:
- cała konstrukcja modelu wzdłuż i wszerz nafaszerowana jest elementami CF FiberFusion™
- popychacze
- rura w skrzydłach
- krawędz natarcia skrzydeł
- mocowania we wrędze silnikowej
- podwozie
- półka pakietu zasilającego
- mocowania osłony silnika
- dźwignie sterów
- wzmocnienia/usztywnienia osłony silnika
- CF wing and fuselage sleeve/spar
- ramki serw lotek
- ramka serwa kierunku pull-pull
- kołki ustalające skrzydeł (fabrycznie zainstalowane)
- orczyk serwa pull pull
- dźwignia pull pull steru kierunku
- krawędź spływu steru wysokości (fabrycznie zamontowana)
Podstawowe parametry:
rozpiętość skrzydeł: 1320mm (52")
powierzchnia skrzydeł: 38dm2
długość: 1300mm
waga do lotu około 1410g (z sugerowanym pakietem 4S i kołpakiem węglowym)
zalecany regulator: 40-50A w zależności od użytego silnika
zalecany pakiet: 2700mAh 14.8V 50C/70C
zalecane węglowe ramiona serw
zalecane śmigła 13x6 13x5
zalecane Generatory Vortex