Cechy silników EA w porównaniu do serii CA:
- rotor DUROTATE - zmieniony kształt tylnej części rotora, ulepszona efektywnośc silnika w środkowym zakresie obrotów, zmniejszony szum powietrza (rotor DUROTATE nie jest kompatybilny z wcześniejszą wersją silnika)
- ulepszona podstawa statora (przednia część silnika) dla lepszego rozpraszania ciepła
- zwiększono efektywność silnika poprzez większą precyzję dopasowania statora i rotora (mniejsza szczelina pomiędzy statorem i rotorem)
- zmniejszono do minimum możliwość wystąpienia wibracji dzięki czemu silniki serii EA mogą znosić większe obciążenia
- uzwojenie jest cieńsze, pokryte odpornym na wyższe temperatury lakierem (izolacją), dzięki czemu izolacja jest lepsza i jednocześnie zmniejszona oporność wewnętrzna
- inny profil i kształt podstawy statora ułatwia mocowanie silnika w ciasnych kadłubach i zapewnia lepsze chłodzenie
- szerszy wybór silników serii EA z optymalnie zestrojonymi KV (obrotami na Volt) pozwalają na najbardziej odpowiedni dobór silnika do danego zastosowania
- silniki serii EA w porównaniu do serii CA w tej samej klasie wielkości zapewniają 10-20% większą moc i jednocześnie efektywność wzrasta o 3-5%.
Podstawowe dane:
- silnik 14 polowy
- wymiary: fi 62.4 x 49mm
- średnica ośki: 8mm (z ciasnym gwintem zapewnia maksymalne pewne mocowanie śmigła)
- rozstaw śrub mocujących: 44/44mm
- zasilanie: 6 ogniw Li-pol
- waga: 469g
- KV: 370 obr/V
- zalecane śmigła: 6xLi-pol/20x10
- prąd: maks. 93A (chwilowe do 15 sekund)
- moc ciągła (8 min.): 1141W
- moc max: 2074W
- pobór prądu bez obciążenia (10V): 2.4A
- oporność wewnętrzna: 15mOhm
- zalecany regulator: 100A
- zastosowanie: modele sportowe o wadze do 5.7kg, akrobaty 3D do 3.8kg, modele pod silniki spalinowe 2-takt 15-20cm3 lub 4-takt 25cm3
- w komplecie: łoże do mocowania, piasta smigła do montażu wstecznego, konektory męskie typu DB4 4 mm zalutowane na kablach