Olbrzymich rozmiarów piekna balsowa makieta jednego z najpopularniejszych na świecie samolotów cywilnych - Piper J-3 Cub.
Piper J-3 to prawdziwy klasyk. Starsi piloci wspominają czasy kiedy na niebie latały praktycznie jedynie samoloty DC-3 oraz właśnie Piper J-3 Cub. W latach 1937 - 1947 wyprodukowano ponad 20 tys. egzemplarzy tych pięknych samolotów, a w latach późniejszych, był to najczęściej widziany na lotniskach w Stanach Zjednoczonych samolot cywilny. Niskie obciążenie skrzydeł, doskonała stabilność oraz prawdziwie "wybaczające" drobne błędy właściwości lotne spowodowały, że Piper jest tak popularny również wśród modelarzy RC.
Niniejszy model legendarnego amerykańskiego samolotu sportowego o klasycznej konstrukcji całkowicie balsowej do napędu dwusuwowego silnika 7,5-10 ccm, czterosuwowego 8-12 ccm lub silnika elektrycznego bezszczotkowego klasy 3530 - 4120
Kadłub to klasyczna konstrukcja z balsy i lekkiej sklejki ze zdejmowaną laminowaną osłoną silnika. Silnik spalinowy jest zamontowany na regulowanym łożu z tworzywa sztucznego przymocowanym do grodzi silnika ze sklejki, która jest częścią sztywnego „rdzenia” kadłuba. Jest też miejsce na zbiornik paliwa. Do montażu silnika elektrycznego w tylnym mocowaniu, w zestawie dostarczana jest dodatkowa przegroda silnika z podkładkami dystansowymi. Miejsce na serwa steru wysokości i przepustnicy znajdują się w dolnej części kabiny w miejscu dostępnym dzięki zdejmowanej osłonie w dolnej części kadłuba. Dodatkowe osłony w dolnej części dziobu dają dostęp do miejsca na dodatkowe komponenty jak bateria zasilania odbiornika i innych elementów.
Dwuczęściowe skrzydło o profilu Clark-Y ma klasyczną konstrukcję ze sztywną osłoną skrzynki skrętnej. Połówki skrzydeł wsuwają się z boku na rurowy łącznik z duraluminium zabezpieczany śrubami. Rozpórki skrzydeł mocowane są za pomocą śrub. Lotki są sterowane niezależnie przez dwa serwomechanizmy z krótkimi prostymi walcami.
Powierzchnie ogona są klasycznymi konstrukcjami wykonanymi w całości z balsy. Podwozie ze sterowalną linką sterową połączoną ze sterem.
Model pokryty folią prasowalniczą Oracover
Zestaw zawiera: zbudowany i pokryty kadłub, pokrywę silnika z laminatu, gotowe rozpórki skrzydeł, zbudowane i powlekane skrzydła i ogon, podwozie z duraluminium, zestaw akcesoriów, koła, naklejki i ilustrowaną czytelną instrukcję.
Do lotu będziesz potrzebował co najmniej czterokanałowego zestawu RC do sterowania modelem. Idealny jest co najmniej pięciokanałowy lub sześciokanałowy nadajnik RC umożliwiający niezależne sterowanie lotkami. Serwa powinny zapewnić siłę uciągu 3-5 kg.cm, do powierzchni ogonowych najlepiej używać mocniejszyczh serwomechanizmów 5-7 kg.cm. Zestaw napędowy elektryczny bądź spalinowy z niezbędnymi akcesoriami jak bateria ładowarka akumulator itp.
- Rozpiętość [mm] 2150
- Długość [mm] 1375
- Powierzchnia skrzydeł [dm2] 69.6
- Waga [g] 3600 - 4000
- Funkcje kontrolowane S, V, K (2), M
- Złożoność konstrukcji S2
- Trudność pilotażu P2, P3
Zalecenia napęd spalinowy
Sport 2T | Akro 2T | Sport 4T | Akro 4T | |
Silnik | ASP S46A | ASP S61A | ASP FS-61AR | ASP FS-70AR |
Śmigło | MA 11x6" | MA 12x6" | MA 12x6" S-2 | MA 13x6" S-2 |
Zbiornik | 200-300 | 250-350 | 250-300 | 300-350 |
Serwa | 3x HS-422 lub HS-430BH (K, M), 2x HS-645MG (S, V) | |||
Sterowanie | min. 4 kanały |
Trener | Akro | Akro + | |
Motor | C3530-700 | C3530-550 | AXI 4120/18 |
Regulator | 80A | 80A | 80A-6S |
Akumulator | 22,2 V 5000 mAh | ||
Vrtule | 12x6E | 14x8E | 14x8 |