Model Samolotu który powstał na bazie Polskiej Wilgi 2000 PZL-104MA przerobiony przez Mike Patey na Bush Muscel Plane typu STOL.
STOL – akronim od angielskiego Short Take-Off and Landing, używany w lotnictwie do określania zdolności samolotu do krótkiego startu i lądowania. Większość samolotów STOL to maszyny zdolne lądować na każdym typie nawierzchni pasa startowego lotniska, a także w terenach przygodnych.
Trochę historii powstania DRACO na bazie WILGI: Dzisiaj macie możliwość przetestowania wersji RC modelu tego samolotu. Kosztując polskiej historii lotnictwa i amerykańskiego upgradu, nasze rodzime WILGI pokazują kunszt polskiej inżynierii lotnictwa. Mike Patey zakupił Wilgę w 2006 r. i dokonał wielu przeróbek , zmiany silnika i systemów. Po usterce oryginalnego silnika, zmienił silnik na mocniejszy Pratt & Withney PTA6A-28 skrz. 680 HP wraz z dodaniem zbiorników paliwa w goleniach podwozia, modernizacją hamulców oraz zawieszenia i kół. Celem STOL oprócz zwiększenia mocy silnika, dokonał zwiększenia powierzchni skrzydła i sterówek, amortyzatorów skrętu tylnego zawieszenia oraz opon i hamulców, amortyzatorów na końcówkach skrzydeł na wypadek zahaczenia skrzydłem (ground loop) przy lądowaniu. Wyposażył w dodatkowe systemy oświetlenia i zbiorniki tlenu na wypadek dużej wysokości.
Zawartość zestawu
Zestaw zawiera gotowy, rozłożony zdalnie sterowany model RC samolotu E-flite Draco 2.0m Smart SAFE Select BNF Basic z zainstalowaną elektroniką: silnik trójfazowy E-flite 5065, regulator Spektrum Smart Avian 100A BL, 6x serwo Spektrum A332 9g MG, Podwozie, koła, cztero-łopatowe śmigło z kołpakiem, wzmocnienie skrzydeł, makietowe anteny.
Charakterystyka
Zdalnie sterowany model RC samolotu Draco jest jedynym oficjalnie licencjonowanym modelem. Ten niewiarygodnie makietowo opracowany samolot jest repliką prawdziwego samolotu typu Bush ("samolot na odludzie" z nieprzygotowanymi lądowiskami), skonstruowanego przez Mike Pateya. Draco z rozpiętością 2 metry jest jednym z najnowocześniejszych i najbardziej szczegółowo opracowanych modeli i dodatkowo bogatym w funkcje.
Oprócz swojego designu precyzyjnie wykształtowanego z lekkiego i wytrzymałego materiału EPO z wykończeniem powierzchni aplikowanym podczas produkcji, ma również wiele makietowych detali Extrascale w dokładnej skali, jakimi są anteny, stopnie, winglety, amortyzowane podwozie z amortyzatorami King, klapy i wiele więcej. Przeźroczyste okna umożliwiają wgląd do kokpitu z pilotem oraz na podświetlaną tablicę przyrządów. W modelu umieszczono w sumie 17 diod LED diod, które umożliwiają 7 trybów oświetlenia modelu (stale świecenie, stroboskopowe itp.) Duże opony w Tundra doskonale pokonują nierówności, natomiast amortyzatory doskonale je absorbują. Sterowane podwozie ogonowe zapewnia lepszą manewrowość podczas kołowania. Do kołowania lub skrócenia dojazdu przy lądowaniu można również opcjonalnie ustawić wsteczną pracę silnika (ta funkcja jest dostępna tylko z 7-kanałowym nadajnikiem).
Zainstalowane serwa z metalową przekładnią zapewniają zwinne i precyzyjne sterowanie modelu. Bardzo wydajny silnik trójfazowy napędza cztero-łopatowe śmigło. Silnik sterowany jest najwyższej klasy regulatorem Spektrum Smart Avian 100A wraz z odbiornikiem AR637TA Smart dostarcza kompletną telemetrię (napięcie akumulatora Smart, prąd, temperatura regulatora, obroty,..) do nadajnika Spektrum. Model można zasilać akumulatorem 4S - 6S LiPol 4000 - 7000mAh. Do wyświetlenia telemetrii i wykorzystania funkcji Smart należy model zasilać akumulatorem Spektrum Smart. Pomimo większego rozmiaru i zaawansowanych funkcji model jest przygotowany do lotu w bardzo krótkim czasie. Do montażu przed lotem nie są potrzebne żadne narzędzia, dwudzielne skrzydło są zabezpieczane ćwierć-obrotowymi śrubami.
Uwaga - odbiornik nie wchodzi w skład zestawu (zalecany - nie zawarty w zestawie) Spektrum AR637TA.
Funkcja odwrotnego ciągu wymaga odbiornika Spektrum z funkcją Smart Throttle, takiego jak np. AR637TA oraz nadajnika Spektrum z minimum 7 kanałami. Regulator Avian jest również wstecznie kompatybilny z odbiornikami, które przesyłają sygnał PWM na wyjściu.
Model dzięki elektronicznym systemom stabilizacji lotu AS3X i SAFE Select jest przeznaczony również dla mniej doświadczonych pilotów. Dzięki dużej mocy, perfekcyjnej sterowności oraz STOL nie do pokonania, będą się nim w pełni cieszyć i docenią jego walory również doświadczeni piloci.
Elektroniczna stabilizacja
DRACO 2.0m jest wyposażony w ekskluzywne technologie Spektrum™ AS3X® i SAFE® Select. Funkcja AS3X pracuje w tle, aby wyeliminować wpływ wiatru i turbulencji. Opcjonalnie można aktywować funkcję SAFE Select, która ogranicza nachylenie modelu w locie a po przywróceniu drążków do neutrum model zostaje automatycznie przywrócony do lotu poziomego. SAFE Select można przypisać do przełącznika i aktywować według uznania. Jeśli SAFE Select nie będzie wykorzystywany, wystarczy po prostu sparować odbiornik bez tej funkcji wg instrukcji i będzie aktywny tylko AS3X.
Technologia Smart
Technologia Spektrum Smart oferuje więcej informacji o modelu, transmisję telemetrii, prostszą obsługę i troskę o akumulatory. Wszystkie komponenty SMART, wraz z akumulatorem, potrafią wzajemnie komunikować i przenosić telemetrię w czasie rzeczywistym. Dla wyświetlenia telemetrii (obroty silnika, prąd, napięcie akumulatora itd) należy posiadać nadajnik Spektrum z funkcją Air Ware (DX6e i 8e, DX6 G2 / G3 i 8 G2, DX9, NX6, 8, 10, iX12, iX 20 i in.). Przy zastosowaniu akumulatorów Spektrum Smart będzie do dyspozycji również napięcie poszczególnych ogniw, temperatura...
Opcjonalnie można w 7 kanałowym nadajniku ustawić przełącznik, którym można aktywować wsteczny ciąg silnika. To można wykorzystać w tym modelu typu BUSH, do kołowania lub skrócenia dojazdu podczas lądowania.
Wydajny napęd trójfazowy
Zainstalowany regulator Spektrum™ Avian™ 100A Smart oraz wydajny silnik trójfazowy wraz z potężnym cztero-łopatowym śmigłem, umożliwiają zastosowanie szerokiej skali akumulatorów dla wszechstronnego lotu modelu. Można zainstalować akumulator 4S LiPol dla wolniejszego płynnego latania lub akumulator 6S LiPol dla maksymalnej mocy. Można zainstalować akumulator o pojemności 4000mAh, który utrzyma niską masę i obciążenie powierzchni skrzydła, akumulator 5000mAh dla doskonałej równowagi pomiędzy mocą a sterownością, lub 7000mAh dla osiągnięcia długiego lotu aż 10–15 minut.
Szczegółowe opracowanie
Model DRACO 2.0m zawiera wiele detali Extra-Scale, jakimi są dokładnie odwzorowane skrzydła, stopnie do kokpitu, anteny, tłumiki silnika i dalsze. Przeźroczyste oraz szczegółowy kokpit z podświetlaną tablicą przyrządów oraz figurką pilota wspomagają niewiarygodnie realistyczny wygląd. Dokładnie naniesiona farba oraz naklejki naklejone fabrycznie zapewniają, że będziecie dumni z tego modelu.
Amortyzowane podwozie
Dewizą modelu jest jego kompletnie amortyzowane podwozie ze sterowanym podwoziem ogonowym oraz funkcjonalnym makietowym opracowaniem. Licencjonowane amortyzatory KING bezpiecznie absorbują uderzenia. Duże opony w stylu Tundra pokonają nawet wyboisty teren. Sterowane podwozie ogonowe poprawia sterowanie w czasie kołowania, a po uruchomieniu wstecznego ciągu silnika, model jest zwinny i zwrotny również na ziemi.
Oświetlenie LED
W modelu jest zainstalowanych w sumie 17 diod LED dla maksymalnej autentyczności. Oświetlenie ma swoją własną jednostkę sterującą. Jest sterowane piątym kanałem i jeśli zostanie przypisane do przełącznika obrotowego na nadajniku, będzie do dyspozycji 7 zdalnie sterowanych trybów oświetlenia. Tryby oferują możliwość od ciągłego świecenia, przez stroboskopowe, aż po różne warianty świecenia poszczególnych LED.
Konstrukcja
Konstrukcja w całkowicie formowanego materiału EPO umożliwia replikację złożonych kształtów i detali prawdziwego modelu, przy zachowaniu niskiej masy, sztywności i wytrzymałości. To daje modelowi doskonałe własności lotne, które są wsparte szybkimi serwami z metalową przekładnią.
Szybkie przygotowanie modelu
Do złożenia modelu przed lotem nie potrzeba używać żadnych narzędzi. Dwudzielne skrzydła wystarczy tylko nasadzić (konektory serw i oświetlenia same wskoczą - nie trzeba ich ręcznie łączyć) i zabezpieczyć za pomocą śrub "cwierć-obrotowych".
Własności
- Samolot typu BUSH z niezrównanymi własnościami STOL
- Jedyna oficjalnie licencjonowana replika wyjątkowego samolotu DRACO konstruktora Mike Patey
- Jeden z najnowocześniejszych i najbardziej szczegółowych jak do tej pory samolotów E-flite®, wyładowany funkcjami
- Wykonanie Extra scale detali wraz z wieloma formowanymi detalami powierzchni
- Amortyzowane podwozie z licencjonowanymi amortyzatorami KING
- W sumie 17 diod LED do oświetlenia modelu, z 7 trybami
- Przeźroczyste szyby oraz szczegółowy kokpit z podświetlaną tablicą przyrządów i figurką pilota
- Zainstalowany bardzo wydajny silnik trójfazowy kompatybilny z LiPol 4S do 6S
- Odpowiedni do akumulatora od 4000 – 7000mAh z czasem lotu 10 do 15min
- Regulator Spektrum™ Avian™ Smart 100A dostarcza telemetrię w czasie rzeczywistym za pośrednictwem kompatybilnego nadajnika
- Opcjonalnie można zastosować rewers silnika (Dostępne tylko z 7-kanałowym nadajnikiem)
- Odbiornik Spektrum AR637TA z telemetrią i zaawansowaną technologią DSMX®
- Proste latanie z elektroniczną ochroną położenia w locie SAFE® Select
- Bezkonkurencyjna stabilność i wrażenia w locie dzięki technologii AS3X®
- Sześć zainstalowanych serw z metalowa przekładnią
- Duża i wygodna, zabezpieczana magnesami górna klapa z dużą przestrzenią na akumulatory
- Amortyzowane, sterowane podwozie ogonowe dla lepszego i bezpiecznego kołowania
- Amortyzowane podwozie z dużymi oponami w stylu tundra
- Dwudzielne skrzydło z ćwierć-obrotowymi śrubami skrzydeł, plus system handsfree do podłączenia serw
- Wytrzymały szkielet modelu z EPO, ze wzmocnieniami z węgla i drewna
Polecamy zakup
Do uruchomienia należy uzupełnić:
- Odbiornik - zalecamy Spektrum AR637TA
- 6-cio kanałowy nadajnik (min. 7-kanałowy dla rewersu silnika)
- Akumulator 4S - 6S LiPol
- Ładowarkę
Parametry
Rozpiętość | 1974mm |
---|---|
Długość | 1346mm |
Masa do lotu | 3855 - 4535g |
Powierzchnia nośna | 0 |
Obciążenie powierzchni | 0 |
Napęd elektro | Trójfazowy |
Silnik spalinowy | Nie |
Zalecany akumulator | 4S 14.8V do 6S 22.2V 4000-7000mAh LiPol |
Śmigło | Czterołopatowe 14.5 x 9 |
Rozmiary | 138,4 x 50,8 x 36,8 cm |
---|---|
Masa | 10,033 kg |
Zalecane akumulatory
Do zasilania modelu zalecamy akumulator napędowy LiPol z 6 ogniwami (22.2 V).
- Do normalnego latania - akumulator LiPol 6S 22.2V 5000mAh 30C IC5 z konektorem IC5.
- Dla dłuższego czasu lotu - akumulator LiPol 6S 22.2V 7000mAh 30C IC5 z konektorem IC5.