Wczytuję dane...
Model: PH-PJ3-2150
Wysyłka od: 20.00 PLN
Producent: sig

Olbrzymich rozmiarów piekna balsowa makieta jednego z najpopularniejszych na świecie samolotów cywilnych - Piper J-3 Cub.

Piper J-3 to prawdziwy klasyk. Starsi piloci wspominają czasy kiedy na niebie latały praktycznie jedynie samoloty DC-3 oraz właśnie Piper J-3 Cub. W latach 1937 - 1947 wyprodukowano ponad 20 tys. egzemplarzy tych pięknych samolotów, a w latach późniejszych, był to najczęściej widziany na lotniskach w Stanach Zjednoczonych samolot cywilny. Niskie obciążenie skrzydeł, doskonała stabilność oraz prawdziwie "wybaczające" drobne błędy właściwości lotne spowodowały, że Piper jest tak popularny również wśród modelarzy RC.

    Niniejszy model legendarnego amerykańskiego samolotu sportowego o klasycznej konstrukcji całkowicie balsowej do napędu dwusuwowego silnika 7,5-10 ccm, czterosuwowego 8-12 ccm lub silnika elektrycznego bezszczotkowego klasy 3530 - 4120

    Kadłub to klasyczna konstrukcja z balsy i lekkiej sklejki ze zdejmowaną laminowaną osłoną silnika. Silnik spalinowy jest zamontowany na regulowanym łożu z tworzywa sztucznego przymocowanym do grodzi silnika ze sklejki, która jest częścią sztywnego „rdzenia” kadłuba. Jest też miejsce na zbiornik paliwa. Do montażu silnika elektrycznego w tylnym mocowaniu, w zestawie dostarczana jest dodatkowa przegroda silnika z podkładkami dystansowymi. Miejsce na serwa steru wysokości i przepustnicy znajdują się w dolnej części kabiny w miejscu dostępnym dzięki zdejmowanej osłonie w dolnej części kadłuba. Dodatkowe osłony w dolnej części dziobu dają dostęp do miejsca na dodatkowe komponenty jak bateria zasilania odbiornika i innych elementów.

    Dwuczęściowe skrzydło o profilu Clark-Y ma klasyczną konstrukcję ze sztywną osłoną skrzynki skrętnej. Połówki skrzydeł wsuwają się z boku na rurowy łącznik z duraluminium zabezpieczany śrubami. Rozpórki skrzydeł mocowane są za pomocą śrub. Lotki są sterowane niezależnie przez dwa serwomechanizmy z krótkimi prostymi walcami.

    Powierzchnie ogona są klasycznymi konstrukcjami wykonanymi w całości z balsy. Podwozie ze sterowalną linką sterową połączoną ze sterem.
    Model pokryty folią prasowalniczą Oracover

    Zestaw zawiera: zbudowany i pokryty kadłub, pokrywę silnika z laminatu, gotowe rozpórki skrzydeł, zbudowane i powlekane skrzydła i ogon, podwozie z duraluminium, zestaw akcesoriów, koła, naklejki i ilustrowaną czytelną instrukcję.

    Do lotu będziesz potrzebował co najmniej czterokanałowego zestawu RC do sterowania modelem. Idealny jest co najmniej pięciokanałowy lub sześciokanałowy nadajnik RC umożliwiający niezależne sterowanie lotkami. Serwa powinny zapewnić siłę uciągu 3-5 kg.cm, do powierzchni ogonowych najlepiej używać mocniejszyczh serwomechanizmów 5-7 kg.cm. Zestaw napędowy elektryczny bądź spalinowy z niezbędnymi akcesoriami jak bateria ładowarka akumulator itp.

    • Rozpiętość [mm] 2150
    • Długość [mm] 1375
    • Powierzchnia skrzydeł [dm2] 69.6
    • Waga [g] 3600 - 4000
    • Funkcje kontrolowane S, V, K (2), M
    • Złożoność konstrukcji S2
    • Trudność pilotażu P2, P3

    Zalecenia napęd spalinowy

    Sport 2T Akro 2T Sport 4T Akro 4T
    Silnik ASP S46A ASP S61A ASP FS-61AR ASP FS-70AR
    Śmigło MA 11x6" MA 12x6" MA 12x6" S-2 MA 13x6" S-2
    Zbiornik 200-300 250-350 250-300 300-350
    Serwa 3x HS-422 lub HS-430BH (K, M), 2x HS-645MG (S, V)
    Sterowanie min. 4 kanały

     

    Trener Akro Akro +
    Motor C3530-700 C3530-550 AXI 4120/18
    Regulator 80A 80A 80A-6S
    Akumulator 22,2 V 5000 mAh
    Vrtule 12x6E 14x8E 14x8

     

    Polecamy