Zawartość zestawu
W zestawie znajduje się gotowy kompletnie złożony model RC auta Arrma Typhon 6S BLX z zainstalowanym regulatorem trójfazowym BLX185, trójfazowym silnikiem BLX4074, serwem kierunku ADS15M. Aparatura RC Spektrum STX2 z odbiornikiem SRX200. Gotowa pomalowana karoseria. Dodatkowo w zestawie znajduje się podstawowy zestaw narzędzi, zworka IC5 (przy zastosowaniu tylko jednego akumulatora) oraz zębatka na silnik z 20 zębami.
Charakterystyka
Model RC auta Arrma Typhon 6S BLX 1:8 z napędem 4WD, aluminiowym podwoziem oraz wydajnym trójfazowym napędem łatwo osiągnie prędkość ponad 90km/h. Model jest wyposażony w kompletna elektronikę wraz z aparaturą RC Spektrum STX2. Do uruchomienia potrzeba akumulator napędowy i odpowiednią ładowarkę. Koła z oponami dBoots.
Wyczynowe 4WD Buggy TYPHON 6S BLX dla szalonej jazdy na torze off-road. Bardzo szczegółowa karoseria ma zwiększoną ochronę przed uszkodzeniem. O bezpieczne przeniesienie mocy starają się stalowe półosie, trwałe kompozytowe wahacze i zwrotnice, sztywne duralowa płyta podwozia o grubości 3 mm, 3 metalowe dyferencjały oraz przekładnia ze stalowymi kołami. Jazda bez kompromisów, o brutalną moc stara się trójfazowy silnik BLX4074 oraz regulator BLX185.
Aluminiowe amortyzatory
Olejowe aluminiowe, anodowane na czerwono amortyzatory mają osłony chroniące przed uszkodzeniem w czasie przewrócenia auta. TYPHON 6S BLX ma wysokiej jakości trwałe amortyzatory z możliwością ustawienia wstępnego naprężenia sprężyny. Amortyzatory są wyposażone w kołnierze chroniące przed wnikaniem nieczystości do tłoczyska.
Pojemnik akumulatora
Zabezpieczony system mocowania akumulatora trzyma akumulator za pomocą dwóch pasków. Bezpieczne zamocowanie oznacza, że akumulatory mogą być bezpiecznie zamontowane obok siebie lub jeden na drugim. Zasobnik akumulatora zawiera uchwyt na kabel balansera. Wtyki balansera akumulatora są utrzymywane w miejscu za pomocą gumowej opaski, która chroni je przed wirującymi elementami.
Drapieżny design karoserii
Nowa konstrukcja karoserii auta TYPHON 6S BLX ma sześć otwartych otworów wentylacyjnych wzdłuż tylnej części. Te wspomagają cyrkulację powietrza wewnątrz karoserii i utrzymują elektronikę w bezpiecznym zakresie temperatury.
Wydajny spojler
Przez staranne zaprojektowanie tylnego spojlera auto dostało potrzebną stabilność do szybkiej jazdy TYPON 6S BLX przy prędkościach powyżej 90km/h, bez względu na kształt terenu.
Schowek odbiornika z uszczelnieniem
Obudowa odbiornika ma dostateczne rozmiary do odbiornika i kabli, przejście kabli jest zabezpieczone gumowym uszczelnieniem, tak samo jak pokrywa. Tym zabezpieczono, że do obudowy nie wnikną nieczystości i woda.
Opony dBoots do terenu
Wytrzymałe opony z agresywnym wzorem dBoots KATAR B są zamontowane na sztywnych, czarnych nylonowych felgach, co zapewni autu doskonałą trakcję dla natychmiastowego przyśpieszenia. Sześciokątne piasty 17mm umożliwiają zastosowanie szerokiej skali kombinacji kół i opon również innych producentów.
3 metalowe dyferencjały
Model RC auta TYPON 6S BLX jest standardowo wyposażony w trzy dyferencjały z metalowymi kołami zębatymi, aby była zapewniona niezawodność i wysoka żywotność tych elementów. Łatwo dostępne przednie o tylne dyferencjały umożliwią obsługę w czasie kilku minut. Oznacza to, że serwis zabierze mniej czasu, który można poświęcić na jazdę.
Wydajny silnik trójfazowy
Silnik Arrma BLX4074 z 2050 obr/min/V jest doskonale dostrojony do zastosowania z regulatorem BLX185. Dzięki czteropolowej konstrukcji silnik ma wysoki moment obrotowy i płynną pracę nawet przy niskich obrotach. Silnik może być zasilany aż 6-cioma ogniwami akumulatora LiPol. Anodowana na czarno aluminiowa obudowa silnika uatrakcyjnia wygląd modelu, 4-polowa konfiguracja poprawia gładkie i stałe przeniesienie mocy. Złocone konektory umożliwiają szybkie i łatwe odłączenie przewodów przy czyszczeniu auta.
Silnik można wyposażyć w aktywny radiator Castle Creations - numer katalogowy CC-011-0004-00.
Wodoodporny regulator Arrma BLX185
W modelu został zainstalowany wodoodporny regulator trójfazowy BLX185, który zapewnia stałe sterowanie mocy silnika. Przewody zasilające są osadzone niezawodnymi konektorami XT90, które są podłączone do Y-kabla (jeśli będą używane dwa pakiety zasilające, nie potrzeba nic modyfikować). Regulator posiada wentylator, który utrzymuje optymalną temperaturę regulatora przy intensywnej jeździe.
Regulator jest kompatybilny z trzema, czterema lub sześcioma ogniwami akumulatorów LiPol. Zaleca się stosowanie akumulatorów o pojemności co najmniej 5000mAh / 35C.
Regulator posiada opcję kalibracji dla innych typów nadajników. Na regulatorze można ustawić za pomocą przycisku 5 poniższych podstawowych parametrów.
- Typ akumulatora: NiMH / LiPol. Uwaga: W nowszych regulatorach nie można zmieniać ustawienia na NiMH.
- Ograniczenie przyśpieszenia: w 9 krokach (na śliskich powierzchniach dla ograniczenia poślizgu kół lepiej stosować mniejsze przyspieszenie)
- Ograniczenie siły hamulca: 25%, 37.5% i 50%
- Tryb: Przód/hamulec/wsteczny lub przód/hamulec
- Kierunek obrotów silnika: Normalny lub odwrócony
Nadajnik Spektrum™ STX2
2-kanałowy pistoletowy nadajnik Spektrum STX200 2,4 GHz FHSS ze zintegrowaną anteną, prostym i szybkim ustawieniem dla początkujących. Pamięć na 1 model, Ustawienie rewersów, subtrymerów, końcowych punktów, limitu gazu 50%, 75% i 100%.
- Nadajnik Spektrum STX200 z modulacja FHSS
- Zintegrowany 3-pozycyjne ograniczenie gazu
- Ustawienie rewersów, subtrymerów, końcowych punktów, limitu gazu
- Protokół FHSS 2.4GHz
Łatwa obsługa
Dla ułatwienia obsługi model teraz posiada łatwo dostępny środkowy dyferencjał i nowe łoże silnika. Silnik można wyjąć po odkręceniu dwóch śrub.
Nowe środkowe wzmocnienie
Maksymalną odporność i sztywność, również przy wysokim obciążeniu w nowej wersji zapewni środkowe wzmocnienie z anodowanego na czarno aluminium. Wzmocnienie trzyma w nowym mocowaniu pomiędzy domkiem przedniego i tylnego dyferencjału.
Servo-saver
Servo-saver wydajnie tłumi uderzenia modelu na przednie koła i przez to chroni serwo kierunku. Dodatkowo aluminiowy servo-saver jest lekki.
Nowe przesuwne łoże silnika
Łoże silnika zostało całkowicie zmodyfikowane. Anodowane na czerwono, aluminiowe mocowanie silnika można dzięki precyzyjnemu wykonaniu prosto ustawić i pewnie zamocować. Przesuwne łoże przez to umożliwia ustawienie położenia silnika poluzowaniem dwóch śrub, które są łatwo dostępne od góry. To rozwiązanie znacznie ułatwia ustawienie luzu między zębowego i zmianę zębatki.
Innowacyjne piasty kół i kulowe czopy
Nowo zaprojektowane nakrętki piast mają zintegrowane o-ringi, które utrzymują je w miejscu. Ulepszenia dotyczą również kulowe czopy z nową górną blokadą, która chroni przed wyskoczeniem cięgna z czopu nawet przy silnym uderzeniu.
Nowe konektory IC5
Nowe konektory IC3 i IC5 mają nowoczesną konstrukcję z naciskiem na bezpieczeństwo i prostotę. Kontakty tworzą złocone piny (w przypadku konektora IC3 o średnicy 3.5mm, w konektorach IC5 o średnicy 5mm). Konektor również posiada przewód danych dla komunikacji z ładowarką. Przy zastosowaniu ładowarek Smart nie potrzeba podłączać konektora balansera.
Jak już opisano, konektory zostały zaprojektowane z naciskiem na bezpieczne a proste użytkowanie. Konektorów nie można podłączyć odwrotnie, kontakty i złącza lutowane są odsłonięte plastykową osłonką. Konektor IC3 lub odpowiednio IC5 jest wstecznie kompatybilny z konektorem EC3 / EC5.
Polecamy zakup
Do uruchomienia potrzeba 4x baterie AA do nadajnika, akumulatory napędowe LiPol (2 pakiety) 2-3S lub 1x 4-6S z konektorem IC5 lub EC5 oraz odpowiednią ładowarkę.
Parametry techn.
Typ |
Buggy |
Skala |
1:8 |
Długość |
510mm |
Szerokość |
310mm |
Wysokość |
190mm |
Rozstaw |
328mm |
Prześwit podwozia |
27mm |
Masa |
3420g |
Napęd |
4WD |
Silnik |
Trójfazowy BLX4074 |
Komora akumulatora |
158x48x51mm |