Zawartość zestawu
W zestawie znajduje się złożony model KRATON™ 8S BLX SPEED Monster Truck, nadajnik Spektrum™ DX2E Active® 2.4GHz, zainstalowane elementy w modelu - odbiornik SR6100AT AVC®, regulator 160A Smart, silnik 1250Kv, serwo S905.
Charakterystyka
Największe i najmocniejsze auto RC ARRMA dla dużych chłopców, to jest Monster Truck Arrma Kraton, w skali 1:5 i napędem 4x4 na wszystkie koła. Jeśli potrzebujesz mieć przegląd swojego auta, zdobądź moduł bluetooth, ściągnij na telefon bezpłatną aplikację Spektrum™ Dashboard i wyświetl obroty silnika, temperaturę regulatora, napięcie odbiornika i dalsze parametry w czasie rzeczywistym. W modelu jest zainstalowana elektronika Spektrum SMART, dlatego nie potrzeba posiadać drogiego nadajnika z wyświetlaczem, ale do wyświetlenia parametrów telemetrii w zupełności wystarcza smartfon z zainstalowaną aplikacją Spektrum™ Dashboard. Nie potrzeba żadnych dalszych czujników telemetrii, o transmisję danych stara się w modelu zainstalowany odbiornik SMART z regulatorem SMART.
W zestawie zawarty jest nadajnik Spektrum™ DX2E Active® oraz odbiornik SR6100AT AVC® (Active Vehicle Control®) w zupełności wykorzystujące innowacyjną technologię telemetrii przy współpracy z regulatorem Spektrum™ Smart Firma™ 160A. Podczas szybkiej jazdy dodatkowo pomoże elektroniczna stabilizacja sterowania i gazu za pomocą systemu AVC®, która zapewni ciągłą i przyjemną szybką jazdę, bez przypadkowego zjeżdżania na boki.
KRATON 8S BLX 4WD jest w stanie osiągnąć szybkość aż 88km/h! W optymalnych warunkach jazdy, przy zastosowaniu akumulatora napędowego LiPol 8S (2 x 4S LiPol) i opcjonalnej zębatki (do dyspozycji w tuningu). Potencjał szybkości jest wyjątkowy i będziesz mógł wykorzystać wszytko, na co się odważysz. Kraton 8S BLX jest dużą i mocną maszyną, która jest odpowiednio wyposażona do jazdy w terenie. Metalowe elementy na eksponowanych miejscach, aluminiowe podwozie, mocny silnik, wydajny regulator, bezpieczna aparatura sterująca RC tworzy komplet, który można zacząć używać po uzupełnieniu dwóch pakietów LiPol 5000mAh 4S 50C Hardcase.
Własności auta Kraton 8S
- Aluminiowa anodowana płyta podwozia
- Mocne kompozytowe boczne wzmocnienia podwozia
- Trójkątne wzmacniające drążki podwozia dla maksymalnej wytrzymałości
- Regulowane olejowe amortyzatory z dużymi tłokami 20mm
- Ultra mocne kompozytowe przednie i tylne wieże amortyzatorów
- Łatwo dostępne ustawienie dzięki przesuwnemu aluminiowemu łożu silnika
- Aluminiowe łoże silnika i piasty kół
- Wydajna jednostka napędowa
- Bardzo mocne stalowe wały napędowe
- Łatwo dostępny przedni i tylny dyferencjał
- Całometalowe koła zębate dyferencjałów i przekładni
- Łatwo dostępny wodoodporny moduł elektroniki
- Servo saver z podwójną sprężyną dla dużych obciążeń
- Wieloramienne felgi
- Nadwymiarowe piasty kół dla zwiększenia wytrzymałości
- Opony dBoots® COPPERHEAD™ 2 SB
- Bardzo mocna karoseria z gotowym ubarwieniem
- Wydajny tylny spojler
- Zintegrowane wewnętrzne wzmocnienie dla ochrony karoserii
- Nadajnik Spektrum™ DX2E Active® 2,4 GHz z odbiornikiem SR6100AT AVC®
- Regulator Spektrum™ Firma™ 160A Smart
- Trójfazowy silnik Spektrum™ Firma™ 1250Kv
- Metalowe cyfrowe serwo Spektrum™ S905
Kompletna metalowa jednostka napędowa
Nowy Arrma Kraton jest stworzony do nieskończonej całodziennej zabawy. Model ma solidną konstrukcję mechanizmu napędowego, które jest całkowicie wykonane ze stali, wszystkie elementy wirujące są ułożone w łożyskach kulkowych. Stalowe półosie, koła zębate przekładni i dyferencjałów.
Wytrzymałe stalowe elementy
Dla maksymalnej wytrzymałości mechanizmu sterowania, najważniejsze elementy jak kulowe czopy z końcówkami, ułożenie zwrotnic czy płyta sterowania są wykonane ze stali.
Regulowane metalowe łoże silnika
Silnik jest ułożony w centralnej części podwozia na lewej stronie. Na środku podwozia znajduje się centralna przekładnia z kołem napędowym, dlatego zębatka silnika musi być łatwo dostępna w celu regulacji luzu międzyzębowego. Doskonała konstrukcja łoża silnika umożliwia łatwą regulację przełożenia lub demontaż silnika dla potrzeb serwisowania. Anodowany na czerwono, aluminiowy uchwyt silnika można w prosty sposób ustawić i dobrze zamocować. Przesuwany uchwyt ułatwia w ten sposób ustawienie położenia silnika prostym poluzowaniem śrub, które są łatwo dostępne. To rozwiązanie w znaczny sposób ułatwia luzu międzyzębowego.
Masywne olejowe, metalowe amortyzatory
Dobrze zaprojektowane przestrzenne wieże amortyzatorów umożliwiają jazdę również w bardzo ciężkim terenie. Olejowe aluminiowe amortyzatory o średnicy 24mm posiadają tłok o średnicy 20mm oraz regulowaną twardość sprężyny za pomocą gwintowanego pierścienia.
Wsporniki dla karoserii
Doskonałym elementem konstrukcyjnym na podwoziu jest pomocniczy wspornik karoserii, która wykonuje swoją pracę podczas przewrócenia auta na dach. Chroni przed deformacją karoserii i ewentualnym uszkodzeniem.
Wielokrotne metalowe wzmocnienia podwozia
Chociaż płyta podwozia wykonana jest z utwardzonej i mocnej płyty duralowej, dla zapewnienia maksymalnej sztywności między wieże amortyzatorów a środkiem podwozia założone są duralowe drążki, które tworzą trójkąt i wytwarzają idealny dźwigar.
Pięknie wytrawiony design duralowego podwozia
Podwozie jest wykonane z wytrzymałego utwardzanego duralu 4mm 6061-T6, które ma powierzchnię anodowaną na czarno. Na dolnej części podwozia są wytrawione loga RR ARRMA i tworzą niepowtarzalną kompozycję.
Uniwersalne opony DBOOTS® COPPERHEAD 2 SB
Tak duży model RC auta musi mieć odpowiednie koła terenowe, wytrzymałe uniwersalne opony dBoots COPPERHEAD 2 SB z agresywnym wzorem bieżnika są zamontowane na sztywnych czarnych, nylonowych felgach MT, co autu Kraton zapewni doskonałą trakcję dla natychmiastowego przyśpieszenia i bezpiecznego hamowania. Brutalną siłę napędu pomagają przenieść na koła sześciokątne piasty 24mm! Felgi mają średnicę 124mm, opony 203mm.
Skutecznie wzmocniona karoseria
Kraton ma doskonale opracowaną, bardzo szczegółowo zabarwioną karoserię z doskonale wykonanym designem. Karoseria występuje w dwóch wariantach kolorystycznych z dominującymi kolorami zielono-czarnym lub pomarańczowo-czarnym. Wystarczy wybrać tylko odpowiednią wersję. Dla zwiększenia wytrzymałości karoserii podczas przypadkowego przewrócenia auta w czasie jazdy na karoserii są masywne plastikowe pasy, które chronią eksponowane miejsca przed uszkodzeniem.
Moduł z regulatorem, odbiornikiem i serwem kierunku
Serwis auta ułatwia modularna koncepcja ważnych grup montażowych. Część elektroniczną tworzy moduł, który zawiera odbiornik, regulator i serwo kierunku.
Zawarta technologia SMART
Podstawowym i bardzo ważnym elementem systemu telemetrii systemu SMART jest regulator Spektrum™ Firma™ 160A Smart, który gromadzi dane i przesyła je do odbiornika, potrafiącego przesyłać dane telemetrii. Z tego powodu są do dyspozycji w czasie rzeczywistym prąd, temperaturę, całkowite napięcie akumulatora (przy zastosowaniu akumulatora SMART), napięcie poszczególnych ogniw akumulatora, temperaturę akumulatora, pozostałą pojemność i obroty silnika. I to bez dalszych czujników!
Kompaktowy blok jednostki napędowej 8S
Moduł jednostki napędowej tworzą silnik Spektrum™ Firma™ 1250kv z centralną przekładnią. Dla bezpiecznego chłodzenia silnik ma korpus z aluminium i radiator z masywnym użebrowaniem i wentylatorem.
Elektroniczna stabilizacja jazdy AVC
Technologia AVC jest najnowszą innowacją Spektrum od Horizon Hobby w dziedzinie odbiorników do modeli aut. Ten system stabilizacji przynosi całkowicie nowy sposób sterowania aut RC. Technologia AVC wykorzystuje czujniki do jednoczesnej korekty sterowania i gazu. Wynikiem jest płynniejsza jazda, stabilne zachowanie na prostej i w zakręcie oraz bezpieczniejsze trzymanie się drogi.
Zasobniki na akumulator
Zabezpieczony system mocowania akumulatora utrzymuje go za pomocą dwóch pasków, które bezpiecznie utrzymują akumulator na swoim miejscu. Zasobnik akumulatora ma plastikowy kojec wokół każdego akumulatora i ten nie może się w czasie jazdy przesuwać. Akumulatory są ułożone na podwoziu za regulatorem z silnikiem i optymalnie ustawia położenie środka ciężkości.
Nadajnik SPEKTRUM 2.4GHz DX2E ACTIVE oraz odbiornik SR6100AT
W zestawie zawarty jest nadajnik Spektrum DX2e Active. Auto można używać zaraz po wypakowaniu. Oznaczenie Active oznacza, że można nadajnik uzupełnić o opcjonalny moduł Bluetooth z uchwytem telefonu, zainstalować aplikację i korzystać z telemetrii. Nadajnik DX2e z funkcją Spektrum AVC - poziom stabilizacji ustawia się potencjometrem Dual Rate. Ustawiany rewera na kanale gazu i kierunku, trymer na kanale gazu i kierunku, podwójne wychylenia, ustawiany Fail-safe, kontrola napięcia baterii nadajnika za pomocą zielonej diody LED, dzięki zintegrowanej antenie nie grozi jej uszkodzenie przy nieostrożnym obchodzeniu.
Serwo kierunku Spektrum 38kg-cm @6V
Duże auto wymaga zastosowania mocnego partnera przy sterowaniu, tym jest serwo S905, które ma moment: 38kg.cm przy napięciu 6V, szybkość: 0,2s/60° przy 6V, wodoodporna i pyłoszczelna obudowa oraz mocna metalowa przekładnia. Rozmiary serwa 60 x 55 x 29 mm.
Trójfazowy regulator SPEKTRUM™ FIRMA™ 160A SMART
O sterowanie regulatora stara się nowoczesny 32-bitowy mikrokontroler ARM Cortex M4. Informacje o typie, temperaturze i napięciu ogniw akumulatora regulator odczytuje bezpośrednio z akumulatora Smart za pośrednictwem przewodu danych. Transmisja danych z akumulatora Smart do regulatora jest za pośrednictwem jednego przewodu danych, który znajduje się w konektorze IC5. Do odbiornika dane są przenoszone przez protokół SRXL2. Elektronika jest kompletnie zalana w specjalnej masie, która chroni przed wniknięciem wilgoci czy nieczystości do elektroniki. Regulator załącza się i programuje przyciskami, które schowane są pod gumową osłoną.
Trójfazowy silnik SPEKTRUM™ FIRMA™ 4685 1250kv
Trójfazowy silnik Spektrum Firma 4685 1250kv, 4-polową konstrukcją dla wysokiej mocy i doskonałej sprawności. Wał 5mm jest ułożony w łożyskach kulkowych, konektory 6,5mm ze złoconymi kontaktami dla niezawodnego i efektywnego połączenia.
SPEKTRUM® DASHBOARD™
Nadajnik DX2E można wyposażyć w opcjonalny moduł Bluetooth SPM6741, sparować go ze smartfonem i zainstalować aplikację Spektrum Dashboard™, co umożliwi aktywację telemetrii w nadajniku DX2E i odbiorniku Spektrum w modelu auta RC.
Wodoodporna obudowa odbiornika
Odbiornik Spektrum SR6100AT jest ułożony w wodoodpornej obudowie. Ma opatentowany system Spektrum AVC (Active Vehicle Control) z pełnym zasięgiem telemetrii (odbiornik wykorzystuje maksymalną dozwoloną moc nadajnika 100 mW EIRP). System stabilizacji AVC koryguje kierunek jazdy modelu auta i dokonuje natychmiastowych odpowiednich korekt, dzięki którym model nie ucieka z żądanego kierunku. Odbiornik RC Spektrum SR6100AT obsługuje technologię Spektrum Smart - komunikuje się z elektronicznymi regulatorami Spektrum Smart FIRMA i przenosi telemetrię bez czujników.
Polecamy zakup
Do uruchomienia potrzeba 2 pakiety akumulatorów napędowych LiPol 5000mAh 4S 50C Hardcase, ładowarkę oraz 4 baterie AA do nadajnika. Dla możliwości odczytu danych telemetrii akumulatora zalecany jest akumulator LiPol SPMX50004S50H5 Spektrum™ Smart 14.8V 5000mAh 4S 50C, ładowarka SPMXC1010 Spektrum™ Smart S2100 AC.
Parametry techn.
Typ |
Monster Truck |
Skala |
1:5 |
Długość |
750mm |
Szerokość |
590 |
Rozstaw |
491 |
Wysokość |
266mm |
Masa |
11000g |
Napęd |
4WD |
Silnik |
Trójfazowy 4985, 1250kv |
Regulator |
Spektrum Firma 160A Smart |
Nadajnik |
Spektrum DX2e Active® 2.4GHz |
Odbiornik |
Spektrum SR6100AT AVC 3-kan. |
Serwo kierunku |
Spektrum S905 |
Opony |
dBoots Copperhead 2 SB śr. 203mm |
Felgi |
MT, 24mm hex, rozm. 124x90mm |
Rozmiar opakowania |
83,0 x 63,0 x 29,0 cm |